עתירה לבג"ץ: אפליה במגנומטרים

בנצי לייזרוביץ No Comments on עתירה לבג"ץ: אפליה במגנומטרים

תנועת הימין עצמה יהודית מהגישה עתירה לבג"ץ כנגד "הפגיעה החוקתית" כלשונם המתרחשת במעברי הר הבית

מגנומטרים בהר הבית • אילוסטרציה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר והשופט ניל הנדל ידונו מחר בעתירתם של ראשי עוצמה יהודית הד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין ועורך הדין איתמר בן גביר בעתירה נגד הצבת גלאי המתכות (מגנומטרים) בהר הבית רק בשער שבו נכנסים יהודים ותיירים.

כזכור, בעקבות התפרעויות ואיומים החליט הקבינט הביטחוני מדיני להסיר את גלאי המתכות מכל השערים שמהם נכנסים מוסלמים להר הבית והותיר את גלאי המתכות בשער אחד – שער המוגרבים (שער הלל) ממנו נכנסים יהודים ותיירים למתחם.

בעתירתם שהוגשה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר טוענים ראשי עוצמה כי מדובר בהחלטה לא שוויונית של הקבינט  שהתקבלה על רקע גזעני. העותרים טוענים כי מדובר בהפליה הקשה ביותר וכי אם הייתה סיבה כלשהי להבחנה בין המוסלמים ליהודים העולים להר הרי שניתן היה לצפות את הותרת גלאי המתכות דווקא בשערים מהם עולים המוסלמים. העותרים טוענים כי המדובר בפגיעה חוקתית הנוגדת את פסקת ההגבלה, וכי היא מנוגדת גם לחוק איסור הפליה בכניסה למקומות ציבוריים.

פרקליטות המדינה באמצעות עו"ד  ד"ר יובל רוטמן ממונה בכיר על ענייני הבגצי"ם בפרקליטות המדינה, מסרה בתגובתה כי "מדובר בהחלטה של הדרג המדיני המבוצעת בלב הסמכות של הרשות המבוצעת והיא משיקולי ביטחון ולכן לא ראוי שבית המשפט העליון יתערב בה".

ראשי עוצמה אומרים בתגובה, כי "אם היה מדובר במקרה הפוך אין ספק שבית המשפט העליון לא היה נותן לכך יד, וכולנו תקווה שבית המשפט ידאג לזכויות היהודים ולמניעת הפליה, קיפוח וגזענות".



0 תגובות